30 Kasım 2016 Çarşamba

Motosiklete Yeni Başlayacaklar İçin Öneriler


Sizde motosiklet sahibi olmak ve uzun yıllar güvenli bir şekilde bu ayrıcalığı yaşamak isterseniz, almak zorunda olduğunuz eğitimler, uymak zorunda olacağınız güvenlik kuralları ve değiştirmek zorunda olduğunuz bazı alışkanlıklarınız olacağını belirtmek isterim.

Öncelikle her şeyde olduğu gibi bu işin de başı eğitim ve aşmak zorunda olduğunuz Sürücü Belgesi edinme bürokrasisi. Dışarıdan bakıldığında zor ve külfetli gibi gözüken bu bürokrasi aslında o kadar da zor değil.

İyi bir motosiklet sürücüsü olmanın en temel gerekliliği MÜKEMMEL DENGE ve az da olsa FİZİKSEL YETERLİLİK'tir. Örneğin bisiklet sürmeyi bilmek temel şarttır. Çocukluğunuzda bir ara bisiklete binmiş olmanız yetmez, halen sürebiliyor olmanız gerekir. Bisikletle her iki elinizle de sağa sola  tam dönüşler yapabiliyor ,sekiz çizebiliyor olmanız gerekir. Bunları yapamıyorsanız Motosikletle bunları öğrenmeye çalışmak tehlikeli olacaktır.

Motosiklet herkese göre değildir.


Malesef aşırı kiloluysanız veya çok zayıfsanız da Motosiklet size göre olmayabilir. Motosiklete yeni başladığınız ilk birkaç bin Km normalden daha çok enerji harcarsınız. "Motosikletle kavga etmek" olarak düşünebileceğiniz bu durumda, gidonu sıkarsınız parmaklarınızı ve bacaklarınızı gerer boynunuza ve omuriliğinize lüzumsuz baskı yaparsınız. Eğer aşırı kiloluysanız bu durum fazla enerji harcadığınız durumda çok kalori tüketmemenize rağmen için vücut ısınız artar ve terlemeye devamında da kaşınmaya başlarsınız bu tehlikelidir çünkü gidonu bırakabilir ve konsantrasyonunuzu bozarsınız.

Çok zayıfsanız bütün bu kasılmalar gerilmeler enerjinizi bitirir ve çok çabuk yorulursunuz bu da konsantrasyon ve algı kaybına yol açar...

Kendi başına dengede duramayan bir taşıt üzerinde bütün bunların kötü sonuçlara yol açabilir.

Hâlbuki Motosiklet doğru başlanıp adım adım ilerlendiğinde otomobilden daha tehlikeli değildir. İyi bir temel eğitim ve ilk motor olarak seçilecek doğru hacim, güç ve tipteki bir motosiklet tehlikeli olmak bir yana özellikle büyük şehirlerde hayatınızı kolaylaştıracak en önemli faktör haline gelecektir.

Yanlış bir motosikletle bu işe başlamak çoğu zaman ufak bir düşme veya aşırı yorucu bir sürüşten sonra Rüyanın Başlamadan Bitmesi'ne sebep olabiliyor. Kapasite ve fiziksel yapılarına göre genellikle erkek adaylarıma maksimum 2 silindirli 650 cc ye kadar, bayan adaylarıma ise yine 2 silindirli ve maksimum 250cc ye kadar motosikletler öneriyorum.

Yeni başladığınız ve henüz acemi olduğunuz bu dönemde sıfır motosiklet yerine temiz ve kazasız ikinci el bir motosikleti tercih edebilirsiniz. Maalesef ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik şartlar ve motosiklet sektörünün henüz yolun çok başında oluşu araç alıp satarken yaşadığınız kayıpların rahatsız edici boyutlarda olmasına sebep oluyor. İkinci el motosiklet alırken de eğer size ekspertiz konusunda yardımcı olabilecek yeterli bilgiye sahip bir tanıdığınız yoksa internetten motosiklet almamanızı öneririm.

Yazımın başlarında değiştirmeniz gerekebilecek alışkanlıklarınız olacağını belirtmiştim. Biraz da bunlara değinmek istiyorum. Öncelikle Motosiklet 3 durumu kabul etmez bunu aslında aklınızdan çıkarmamalısınız

UYKUSUZLUK

YORGUNLUK

ALKOL

Bunlar varsa motosiklet olmaz !!!

Eğer işiniz veya psikolojik durumunuz bu işe başlamayı düşündüğünüz dönemde uykusuz kalmanıza veya yorgunluğa sebebiyet veriyorsa motosiklete başlamamak daha doğru olacaktır.

Düzenli olarak ALKOL KULLANIYORSANIZ BU İŞE BAŞLAMAYIN!

Sağlık durumunuzda motosiklet söz konusu olduğunda önemlidir. Örneğin;

Belinizde, boynunuzda fıtık veya ihtimali varsa MOTOSİKLETE BAŞLAMAYIN!

Gözlerinizde veya kulaklarınızda kalıcı ve ileri sorunlar varsa MOTOSİKLETE BAŞLAMAYIN!

Dizlerinizde menüsküs veya çapraz bağ problemi varsa MOTOSİKLETE BAŞLAMAYIN!

Motosiklete binmenin var olan romatizmal hastalıkları ilerlettiği bilinmektedir. Bunun sebebi motosiklet kıyafetlerinin kullanılmamasıdır. Motosiklet kıyafetleri olmadan başlamayı düşünüyor veya böyle bir maliyetle başa çıkamayacaksanız doğru zaman için bekleyin.

Motosiklet kullanmanın avantajları:

İşe gidip geliyorken 4 saatiniz yolda geçiyorsa HEMEN MOTOSİKLETE BAŞLAYIN!

Biraz uzaktaki bir arkadaşınızla sırf trafiğe çıkmaktan üşendiğiniz için görüşemiyorsanız HEMEN MOTOSİKLETE BAŞLAYIN!

Otomobilinize koyduğunuz benzin yüzünden uykularınız kaçmaya başladıysa HEMEN MOTOSİKLETE BAŞLAYIN!

Otomobilinizin servisine ve yedek parçasına nerdeyse ikinci el bir otomobil parası ödediğinizi düşünüyorsanız, HEMEN MOTOSİKLETE BAŞLAYIN!

Sırf park yeri bulamayacağınız endişesiyle milyarlarca lira para verdiğiniz otomobilinizle istediğiniz yere gidemiyorsanız HEMEN MOTOSİKLETE BAŞLAYIN!

Son olarak motosiklet aksesuarları temininde dikkat etmeniz gereken hususların üzerinden geçmek istiyorum.

Her şeyden önce KAFANIZDAKİ KASK'IN KAFANIZA BİÇTİĞİNİZ DEĞERİ yansıttığını unutmayın, koruyucu kıyafetlerde ise alacağınız ürünün mutlaka CE belgesi olmasına dikkat edin.

İyi bir motosiklet sürücüsünün yazlık ve kışlık olarak iki farklı kıyafeti olmalıdır, çünkü yazlık motosiklet montu kışın, kışlık motosiklet montu ise yazın kullanılmaz. Kışlık montunuz yazın terlemenize doğal olarak ta kaşınmanıza ve konsantrasyonunuzun bozulmasına sebep olur aynı şekilde yazlık mont ta kışın üşümenize neden olur.

Motosiklet için özel üretilmiş ayakkabılar kullanın ve yaz kış mutlaka motosiklet botu giyin.

Mutlaka maksimum korumalı eldiven giyin asla yarım eldiven kullanmayın.

Asla normal bir pantolonla motosiklete binmeyin, mutlaka sürtünmeye karşı dayanıklı kumaştan üretilmiş diz ve kalça koruması olan bir motosiklet pantolon kullanın.

Güvenli sürüşler



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder